۴۰ هزار تن انواع محصولات باغی سیستان و بلوچستان صادر شد

۴۰ هزار تن انواع محصولات باغی سیستان و بلوچستان صادر شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۴۰ هزار تن انواع محصولات باغی و گلخانه‌ای این استان از ابتدای سالجاری تاکنون به کشورهایی نظیر روسیه، امارات متحده، عراق و پاکستان صادر شده است.
امان اله طوقی اظهارداشت: سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری، دانه دار، هسته دار، دانه ریز، میوه‌های خشک، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در ۱۰۰ هزار هکتار از باغات استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون بیش‌از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی و گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان تولید که به دلیل مرغوبیت بالا ۴۰ هزار تن به کشورهای مختلف صادر شده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی، این استان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده به طوریکه در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.
طوقی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بهترین فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است، افزود: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content