گرده افشاني نخيلات سيستان و بلوچستان آغاز شد

مديرباغباني سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: گرده افشاني افزون بر ۴۶ هزار هكتار از نخيلات اين استان آغاز و تا اوايل فروردين سال آينده ادامه دارد.

اردشير شهركي با بيان اينكه هم‌اينك افزون‌بر ۵۹ هزار هكتار نخلستان در سيستان و بلوچستان وجود دارد كه ۴۶ هزار هكتار آن بارور است، اظهارداشت: عمليات گرده افشاني نخيلات خرما از مهمترين و حساس‌ترين عمليات زراعي است كه نقش بسزايي در كيفيت محصول و ميزان توليد آن خواهد داشت.

وي كل توليد خرما در سيستان و بلوچستان را حدود ٢٣۵ هزار تن عنوان كرد و گفت: با توجه به كاهش مصرف سموم و كودهاي شيميايي و استفاده از كودهاي آلي و بيولوژيك و پايش‌هاي انجام شده محصول توليدي باغات خرما از نوع محصول سالم و تقريبا ارگانيك است.

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان با بيان اينكه برداشت خرما در استان از اواسط خرداد آغاز و تا آبان ادامه دارد، افزود: ۶٠ درصد از كل توليد خرماي استان به رقم مضافتي و ٢٨ درصد به رقم ربي اختصاص دارد.

وي خاطرنشان كرد: از ۵٩ هزار هكتار سطح زير كشت خرما سيستان و بلوچستان رقم مضافتي با ٢۵ هزار و۵٠٠ هكتار و رقم ربي با ٢١ هزار و ٧۶٠ هكتار بيشترين سطح زير كشت را به خود اختصاص داده‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content