پایان ذخیره سازی مزارع پرورش میگو در مجتمع شهید صنعتی گواتر

پایان ذخیره سازی مزارع پرورش میگو در مجتمع شهید صنعتی گواتر
محمد شهلی بر؛ مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای دور) بیان کرد: ذخیره سازی در مزارع مجتمع شهید صنعتی گواتر در طی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بعد از لایروبی کانال های آبرسان و زهکش های فرعی و اصلی و مهمتر از همه اجرای پروژه مهار سیلاب باعث شکل‌گیری انگیزه تولید و استقبال مزرعه داران شد.
وی افزود: در ۱۳ فروردین سال جاری با ذخیره سازی اولین مزرعه با استفاده از پست لارو تولیدی از مرکز تکثیر داخل استان شروع شد و در اردیبهشت مصادف با پایان ذخیره‌سازی سازی طبق تقویم زمانی دستورالعمل الزامات فنی بهداشتی از سوی سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی کشور به پایان رسید.
مدیرکل شیلات استان با اشاره به رشد روز افزون فعالین مزارع پرورش میگو تصریح کرد: در سال جاری با اقدامات زیر بنایی و رفع موانع برای فعالیت ۵۴ مزرعه فعال و در حال پرورش میگو، پیش بینی می شود بین هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۷۰۰ تن میگو تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.
وی ادامه داد: در سال جاری با وجود اینکه ورود لارو از استان های همجوار برای استفاده حداکثری مزرعه داران از بازه محدود تقویم زمانی ذخیره سازی با نظر کارگروه فنی میگوی استان آزاد شده بود، غالب لاروهای ذخیره سازی شده تولید داخل استان است.
شهلی بر گفت: اقلیم مناسب چابهار برای مولد سازی میگو و تولید مولد با کیفیت، به ارسال مولد توسط مراکز تکثیر استان به خارج از استان (استان های میگو پرور) مهیا شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۲۴ میلیون پست لارو در راستای تقاضای استان گلستان توسط یکی از مراکز تکثیر فعال انجام شده است و در حال حاضر دو مرکز تکثیر(تولید بچه میگو) در حوزه شهرستان کنارک فعال است که اقدامات فعال سازی سایر مراکز با اقدامات اجرایی جدید در دستور کار شیلات استان قراردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content