٢١ آذرماه مراسم روز جهانی خاک در سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود

سومین نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت روزجهانی خاک در استان سیستان و بلوچستان که در محل سازمان جهادکشاورزی استان وبا حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر آب و خاک و جمعی از مدیران و کارشناسان ستادی سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل منابع طبیعی، محیط زیست، رئیس مرکز آموزش شهید خیابانیان، نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و بصورت ویدئو کنفرانسی مدیران جهادکشاورزی شهرستانها ی استان برگزار گردید.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در این نشست گفت شعار امسال روز جهانی خاک “توقف ‌شور شدن خاک، تقویت باردهی خاک” است و مراسم ملی روز جهانی خاک روز چهاردهم آذرماه در وزارت جهادکشاورزی برگزار خواهد شد
جعفر زربافتی با اشاره به تداوم خشکسالی ها و کاهش کمی و کیفی منابع آب، به اهمیت خاک و نقش موثر آن در تولید و حفظ حیات انسان ها پرداخت.
وی تصریح کرد بنا به همین ضرورت اولین استانی هستیم که اداره خاک در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل و بصورت تخصصی فعالیت های این بخش را در گستره وسیع استان پیگیری مینماید.
گفتنی است در این نشست نحوه مشارکت بخش های تخصصی در تبیین اهمیت خاک و برگزاری پنجمین همایش روز خاک مورد بررسی قرار گرفت و روز ٢١ آذر ماه برای برگزاری همایش روز جهانی خاک در سیستان و بلوچستان تعیین شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content