مزارع پرورش میگو سیستان و بلوچستان عاری از بیماری لکه سفید است

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: با نظارت های بهداشتی مستمر دامپزشکی بر روند پرورش و تکثیر پست لارو وهمراهی پرورش دهندگان با ضوابط دامپزشکی ، مزارع پرورش میگو درسیستان و بلوچستان دو سال پیاپی عاری از بیماری لکه سفید شد با عنایت به پاک بودن متوالی دوساله این استان از لحاظ بروز بیماری لکه سفید در میان استان های میگوپرور، سیستان و بلوچستان تنها استانی است که موفق به ارسال مولد مورد نیاز سایر استان ها گردیده است.
دکتر مهدی حسینی اظهار داشت: با توجه به پایان فصل ذخیره سازی پرورش میگو در کشور، مجوز مولد و بچه میگو تحت نظارت بهداشتی این اداره به استان های آبزی پرور کشور صادر شده است.
وی اذعان داشت: فرآیند صدور مجوز حمل، نظارت بهداشتی و پایش مراقبت آبزی در استان از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز و در 31 تیر ماه به پایان رسید و علاوه بر تامین بخشی از پست لارو مورد نیاز استان، صادرات بچه میگو به استان های آبزی پرور از جمله گلستان، بوشهر و هرمزگان تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان انجام‌ گرفت.
مدیرکل دامپزشکی تصریح کرد افزون بر ۷۸ میلیون قطعه پست لارو (بچه میگو) و بیش از ۱۰هزار قطعه پیش مولد در شهرستان کنارک تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تولید و برای پرورش به مراکز پرورش و تکثیر ارسال گردیده است.
دکتر حسینی ادامه داد: در صنعت پرورش آبزیان، میگوی مولد به عنوان نخستین و مهمترین بخش چرخه این صنعت جهت تامین بچه میگوی مورد نیاز استخرهای پرورشی نقش حیاتی دارد. میگوی مولد سالم ضامن تولید پست لارو (بچه میگو) با کیفیت و سالم در مراکز تکثیر میگو و در نتیجه افزایش تولید در مزارع پرورش است. دکتر مهدی حسینی تصریح کرد: در سال جاری در راستای حمایت از تولید داخل و کمک به صنعت میگو پروری، سطح زیر کشت پرورش میگوی استان از 410 هکتار به 650 هکتار افزایش یافت که در مقایسه با سال گذشته افزایش 50 درصدی داشته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content