قیمت مرغ در بازار سیستان وبلوچستان به کمتر از نرخ مصوب رسید

قیمت مرغ در بازار سیستان وبلوچستان به کمتر از نرخ مصوب رسید
مرغداران سیستان وبلوچستان نگران مرغ مازاد تولیدی خود نباشند چراکه با پیگیری های صورت گرفته توسط جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار ‏و اتحادیه مرغداران نسبت به خرید مرغ مازاد مرغداران اقدام شده، و این تولیدکنندگان نباید نگرانی در این باره داشته باشند.
نشست خبرنگار عصرهامون با مدیران توسعه بازرگانی، بازرسی محصولات کشاورزی سازمان ‏جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان و مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان در محل دفتر ‏روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان پیرامون بررسی خرید مرغ آماده فروش مرغداران در ‏سطح استان برگزار شد.‏
در این نشست اعضای حاضر وعده دادند همکاری و اقدام و مساعدت مرغ های زنده تولیدی مرغداران با هماهنگی ستاد تنظیم بازار ‏و اتحادیه مرغداران برای جمع آوری و خریداری مرغ تولیدی آنها انجام می شود تا مرغداران در این خصوص دغدغه ای نداشته باشند.
محمد مهدی اکبری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در این نشست گفت: بخشی از مرغ مورد نیاز استان از تولیدات داخلی و بخش مورد نیاز دیگر از سایر استان ‏ها تامین می شود. این مرغ ها از سایر استان‌ها به صورت کشتارروز در گام نخست و در صورت نیاز به صورت زنده به ‏سیستان و بلوچستان منتقل می شوند، در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی و سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص ‏خودکفایی گوشت مرغ مورد نیاز مردم، روز به روز شاهد افزایش واحدهای تولیدی ‏هستیم که به فرآیند تولید می پیوندند، و باعث می شود ضمیر خوداتکایی ماهانه افزایش ‏داشته باشد، امید که بتوانیم تا پایان سال ضریب این پروژه را به صد در صد برسانیم.
اکبری اظهار داشت : در حال حاضر واحدهای تولیدی استان که همزمان اقدام به جوجه ریزی کرده اند مرغ ‏هایشان به ثمر نشسته و باید به بازار عرضه شوند، یک بخشی به کشتارگاه و بخش دیگر به ‏صورت زنده فروشی در میادینی که مشخص شده با رعایت ضوابط بهداشتی باید عرضه شوند. اخیرا به علت اینکه مرغ در سطح استان تولید و جمع آوری و عرضه می شود، وارد کنندگان مرغ زنده ‏از سایر استان ها با سیاست گذاری که توسط سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و ‏ معاون اقتصادی استانداری صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که تا زمانی که مرغ مورد ‏نیاز سیستان وبلوچستان را بتوانیم تامین کنیم، از خارج از استان مرغی وارد نکنیم و حداقل نیاز وارد شود؛ به نوعی سازماندهی و مدیریت مرغ زنده در دستور کار قرار گرفته ‏است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: مرغدارانی که مرغ آنها برای عرضه به بازار آماده است، می توانند اطلاعات تولیدی خود را از طریق تعاونی ‏های مرغداران ما در شهرستان های مربوطه و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنند، و این ‏هماهنگی را با اتحادیه مرغداران استان داشته باشند که در برنامه جمع آوری مرغ در اولویت ‏قرار گیرند.
وی گفت: واردات یک برگ برنده و مسیر ریل گذاری شده برای تامین نیاز مرغ استان در مواقعی که با کمبود روبرو شویم، است. تمام پیکره تولید یکسری تعاونی های زیرمجموعه دارد و گزارشات تولیدی، انباشت، کاهش و جوجه ریزی ها از طریق تعاونی ها مدیریت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content