روز مزرعه كلزا در ايرانشهر برگزار شد

دانه روغني كلزا از محصولات استراتژيك و اساسي كشور در موضوع امنيت غذايي محسوب مي شود،دستيابي به حداكثر عملكرد در واحد سطح و توسعه كشت آن در تناوب با گندم و جو به منظور خود اتكايي در توليد روغن و افزايش حاصلخيزي خاك حائز اهميت مي باشد .

در مراسم روز مزرعه مدير هماهنگي ترويج كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي استان سيستان وبلوچستان هدف از برگزاري روز مزرعه را آشنايي كشاورزان به دستاوردها وشيوه هاي نوين مديريتي كاشت، داشت وبرداشت محصولات و بررسي وضعيت الگوهاي موفق برشمرد

بهزاد شهركي افزود در سال زراعي جاري با پيگيري‌هاي مستمر رياست سازمان جهادكشاورزي براي اولين بار كشت كلزا در قالب  قرارداد في مابين آستان قدس رضوي و بهره‌بردار منعقد شده است.

وي تصريح كرد كل سطوح كلزاي كشت شده سال جاري ۲۲۴۵ هكتار بوده كه از اين ميزان ۲۰۴۵ هكتار به صورت  قراردادي و مشاركتي در پنج شهرستان دلگان، بمپور، ايرانشهر، خاش، ميرجاوه وتفتان به زير كشت رفته است.

گفتني است روز مزرعه كلزا روز13 اسفند در شهرستان ايرانشهر وبا حضور مسئولان مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي بلوچستان ،مديران جهاد كشاورزي شهرستانهاي ايرانشهر، بمپور و دلگان، كارشناسان ستادي ترويج و زراعت سازمان جهادكشاورزي استان وشهرستان ها، كارشناسان پهنه و جمع كثيري از كلزا كاران برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content