وزیر جهادکشاورزی: با قدرت حل مشکل مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی را دنبال میکنیم.

وزیر جهادکشاورزی: با قدرت حل مشکل مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی را دنبال میکنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس تفاهنامه های صورت گرفته احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برای تمام کارکنان زیر مجموعه این وزارت در کشور در دستور کار است که کلنگ نخستین واحد آن با ۱۰۰۲ واحد از سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان،  سیدجواد ساداتی‌نژاد  در آیین کلنگ زنی احداث ۱۰۰۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ویژه کارکنان جهاد سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسئله مسکن  با توجه به اینکه بخش قابل توجه از هزینه های خانوار را شامل می شود و هزینه سنگینی را به اقشار مختلف وارد می کند به طور ویژه در دستور کار این وزارت قرار گرفت که بر این اساس تفاهنامه برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور منعقد شد.

وی با اشاره به توسعه باغات خرما در سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر اقدامات مطلوبی در حوزه توسعه باغات خرما و نخیلات زود بازده در استان توسط بخش خصوصی صورت گرفته که امیدوریم در سایر استان های کشور نیز شاهد این توسعه باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: پایلوت بسیاری از پروژه های بخش کشاورزی از سیستان و بلوچستان آغاز شده است که این امر حاکی از نگاه ویژه دولت به ظرفیت های و توانمندی های این منطقه است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه سواحل مکران از ظرفیت بی نظیر در تولید موز برخوردار است، گفت: کشت و صنعت مکران اقدامات ارزشمندی را در کشت موز در این استان انجام داده است که می تواند در اقتصاد منطقه به ویژه پایین دست سدهای استان که آب و زمین موجود است تاثیر گذار باشد و نوید رشد و رونق میوه های گرمسیری را دهد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با برخوداری از بیش از نیمه از شتر کشور ظرفیت بی مانندی را در تولید گوشت کشور دارد که باید از همسایگی این استان با کشور افغانستان و پاکستان و مزیت تجاری و ترانزیت آن برای تامین گوشت و برنج مورد نیاز کشور استفاده نمود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین ضروری است سیستان و بلوچستان تا پایان سالجاری با تکمیل واحدهای صنعتی در دست ساخت مرغداری بدون هیچ منع مجوز به خود کفایی در زمینه تولید مرغ برسد تا سال آینده علاوه بر تامین نیاز داخل استان شاهد صادرات به کشورهای همسایه نیز باشیم.

وی تاکید کرد: از آنجایی که سیستان و بلوچستان در زمینه علمی و کشاورزی سرآمد است باید بتوان از این ظرفیت در حوزه فناوری بخش کشاورزی نیز بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content