توسعه ۱۳۰ هکتاری گلخانه های سیستان و بلوچستان

توسعه ۱۳۰ هکتاری گلخانه های سیستان و بلوچستان
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گفت کشت گلخانه‌ای یکی از شیوه‌های مهم و به روز دنیا و راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و البته راهی برای تولید محصولات باکیفیت و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.
سید محمدرضا سید حسینی افزود امروزه ضرورت مدیریت مصرف آب و کاربرد روش‌های صرفه جویی به یکی از الزامات بدل شده که دولت سیزدهم نیز در این زمینه با تدبیر لازم توجه‌ ویژه‌ای به این مهم داشته است که در سال جاری توسعه ۱۳۰ هکتاری گلخانه های سطح استان هدف گذاری و در دست اجرا میباشد.
وی بیان کرد با توجه به قرار داشتن استان سیستان و بلوچستان در منطقه خشک و کمبود سالانه نزولات جوی و تبخیر و تعرق بالا، توسعه گلخانه‌ها و سایر روش‌های نوین برای کم کردن تلفات آبی و افزایش تولید نسبت به واحد آب مصرفی ضروری است.
سید حسینی بیان کرد در راستای اجرای طرح توسعه گلخانه ها در سیستان و بلوچستان از سال گذشته تا کنون ۵۰ هکتار افزایش یافته که بطور کلی دارای ۳۵۸ هکتار فضای گلخانه‌ای است که سالانه افزون‌بر ۶۷ هزار تن انواع محصول از سطح گلخانه‌های استان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می‌شود.گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی، سبزیجات برگی و گل رز عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های سیستان و بلوچستان هستند.
گفتنی است شهرستان‌های جنوبی سیستان‌وبلوچستان بویژه ۲ شهرستان بندری چابهار و کنارک با توجه به همجواری با آب‌های آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content