بزودی شاهد خودکفایی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ خواهیم بود

بزودی شاهد خودکفایی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ خواهیم بود استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بهره برداری از ۴۵ واحد مرغداری در دولت سیزدهم در استان گام ارزنده ای در خودکفایی بشمار می رود، گفت: بزودی شاهد خودکفایی استان در تولید گوشت مرغ خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی عصر روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از یک واحد مرغداری در شهرستان سرباز افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام جهادی و انقلابی را در جهت توسعه مرغداری در استان آغاز نموده است که ثمره آن صدور مجوز احداث ۵۴۷ واحد مرغداری است.
وی ادامه داد: با اقدامات ارزشمند این سازمان از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال ۴۵ واحد مرغداری به مجموعه مرغداری های استان افزوده شده و ۳۳۳ واحد نیز با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز دومین واحد مرغداری شهرستان سرباز در جنوب استان به بهره برداری رسید و تا پایان سال نیز ۵ واحد دیگر مرغداری در این شهرستان استان افتتاح می شود.
مدرس خیابانی افزود: سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از چهار مسیر فعال کردن واحدهای مرغداری موجود و به ظرفیت رساندن آنها، اجرای طرح های توسعه مرغداری، احداث پروژه های جدید و همچنین افزایش دوره های جوجه ریزی نقشه راه تولید مرغ استان را طراحی نموده است که جای بسی تقدیر و قدردانی دارد.
وی بیان کرد: تمام تلاش در سیستان و بلوچستان بر این است تا با تکمیل زنجیره تولید مرغ از تولید جوجه یک روزه تا راه اندازی کشتارگاه ها بتوان شاهد خودکفایی در تولید مرغ و صادرات به کشورهایی همسایه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content