برداشت محصولات باغی و گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان از مرز ۵۵۰ هزار تن گذشت

برداشت محصولات باغی و گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان از مرز ۵۵۰ هزار تن گذشت
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۵۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، گلخانه‌ای و دارویی در این استان امسال تولید شد که به دلیل مرغوبیت بالا، بیش‌از پنج هزار تن آن به کشورهای مختلف صادر شده است.
امان الله طوقی اظهارداشت: سالانه ۶۱۱ هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری، دانه دار، هسته دار، دانه ریز، میوه‌های خشک، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در ۱۰۰ هزار هکتار از باغات استان تولید می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان پسته، خرما و محصولات گلخانه‌ای نظیر گوجه و بادمجان را عمده محصولات باغی صادراتی این استان در سالجاری عنوان کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان گفت: شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی، این استان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده بطوریکه در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بهترین فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است، افزود: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content