آغاز برداشت میگو از مجتمع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر، نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان

معاون آبزی‌پروری شیلات استان با اعلام خبر آغاز برداشت میگو از مزارع مجتمع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر، اظهار داشت در سال جاری با اقدامات صورت گرفته و همت بهره برداران سخت کوش پرورش میگو و تلاش جمعی شیلات، دامپزشکی و تحقیقات شیلات که در قالب کارگروه و کمیته فنی میگو استان صورت گرفت بیش از ۶۴۰ هکتار از مزارع پرورش میگو مجتمع گواتر زیرکشت قرار گرفتند.
حمید رضا نصیری اظهار امیدواری کرد در سال آتی با توجه به اقدامات زیر بنایی شیلات در مجتمع گواتر و ان شاا.. ورود مجتمع‌های پرورش میگو رودیک و کشت و صنعت مکران (گوردیم) به فرآیند تولید و پرورش میگو، شاهد افزایش قابل توجهی در سطح زیر کشت و تولید میگو در نوار ساحلی جنوب استان خواهیم بود.
وی افزود: اقدامات مناسب بهره برداران میگو در خصوص آماده‌سازی مزارع و همچنین فعالیت مراکز تکثیر میگو با همکاری های سازنده با مجموعه دامپزشکی استان و بویژه ادارات دامپزشکی شهرستانهای چابهار و کنارک، همچنین مشاوره ها وکمک های فنی کارآمد مجموعه مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار در کنار اقدامات زیر بنایی شیلات استان و راهبری صنعت در قالب کارگروه و کمیته فنی به قرار گرفتن مدیریت صنعت در مسیر صحیح کمک شایانی نموده است.
وی تصریح کرد برداشت میگو تا شهریورماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲۰۰ تن میگو برداشت شود.
معاون آبزی پروری شیلات استان افزود امسال بیش از ۱۰۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر آماده فعالیت بودند که مباحثی همچون نوسانات قیمت ارز و به نوعی بی ثباتی شرایط اقتصادی کشور، بالا رفتن قیمت نهاده ها و هزینه های تولید، مسائل و مشکلات در تامین پست لارو (بچه میگو) به موقع و… باعث شد تمام اراضی آماده تحت کشت قرار نگیرند اما علی رغم مسائل و مشکلات مذکور در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته داریم.
گفتنی است: آبزی پروری و بویژه آبزی‌پروری میگو در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان در ۴ شهرستان زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و تامین پروتئین با کیفیت و به تعبیری امنیت غذایی و همچنین ایجاد اشتغال را دارد و از مزیت های منطقه بوده که ان شاا… فعال سازی ظرفیت‌های آبزی پروری می تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی منطقه و کشور نقش بسزائی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content