آغاز برداشت میگوی ٨٧١ هکتار از مزارع پرورش میگو در چابهار

آغاز برداشت میگوی ٨٧١ هکتار از مزارع پرورش میگو در چابهار

مدیرکل شیلات استان گفت: برداشت میگو از اوایل مرداد ماه آغاز و تا نیمه شهریور ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.
محمد شهلی بر افزود : درسال زراعی جاری ۵٨ مزرعه فعال مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر با مساحت مفید ٨٧١ هکتار اقدام به ذخیره سازی پست لارو میگو نموده اند که این میزان سطح زیرکشت بیش از ٣۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که نشان دهنده بهبود کمیت و کیفیت تولید در مزارع و مراکز تکثیر استان بوده و پیش بینی میگردد با این سطح زیرکشت رشد ۷۰ درصدی در برداشت میگو نسبت به سال گذشته را نیز پیش رو داشته باشیم.

وی تصریح کرد : در سال زراعی جاری حدود ١٣٨ میلیون قطعه پست لارو میگو در مزارع مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر ذخیره سازی گردید که این تعداد از دو مراکز تکثیر میگوی استان و همچنین سایر استانهای میگو پرور کشور تامین گردید.

شهلی بر خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجتمع در حال ساخت کشت و صنعت مکران واقع در گوردیم نیز، در بخشی از ظرفیت آماده شده، طی دو مرحله ذخیره سازی پست لارو میگو انجام گردید که در مرحله اول با ذخیره سازی بیش از ٢ میلیون قطعه حدود ٢۵ تن میگو برداشت شد و در نیمه تیرماه سالجاری نیز با ذخیره سازی بیش از ٧ میلیون قطعه پست لارو میگو تا پایان مهرماه برداشت از استخرهای این مجتمع نیز صورت می پذیرد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهارداشت: میگوی استحصالی در مزارع پرورشی استان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتاً به کشورهای همسایه (روسیه و حوزه خلیج فارس)، چین و… نیز صادر میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

Skip to content