توافق نامه سطح خدمات پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان
مقدمه
بطور کلی توافق نامه سطح خدمات یک قرارداد تضمین کیفیت خدمات دو جانبه بین خدمت دهنده و خدمت گیرنده است. با عنایت به توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی و اهمیت کیفیت و پایداری آن برای دستگاه های اجرایی لزوم بهره گیری و تدوین استانداردهای کیفی جهت ارائه سرویس ها ضروری خواهد بود .به همین منظور توافق نامه سطح ارائه خدمات برای خدمات پورتال ارائه می گردد.
هدف :
هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که کیفیت کلیه خدمات ارائه شده (در این پورتال )توسط سازمان جهاد کشاورزی (خدمت دهنده ) برای بهره برداران (خدمت گیرندگان) مورد توافق قرار گیرد.این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص این خدمات، روشهای نظارت و مسئولیتهای این سازمان را در صورت لزوم مشخص میکند.
مسئولیت ها :
پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در راستای وظایف قانونی خود به منظور اطلاع رسانی ،ارائه خدمات و ارتباط با کاربران، بهره برداران، علاقه مندان بخش کشاورزی و … طراحی شده و در دسترس عموم می باشد. در این پورتال مطالب و اطلاعات متنوعی در حوزه های مرتبط با کشاورزی استان ارائه می شود.
-دربخش میز خدمت الکترونیکی شناسنامه خدمات ، سامانه مربوط به هرخدمت به تفکیک واحدهای سازمانی قابل دسترس می باشد . شناسنامه خدمات شامل اهداف، مسئولیتها ،تعهدات و قوانین مربوط به هر خدمت ، گردش کار و مدارک مورد نیاز به صورت مجزا بارگذاری گردیده است و همچنین هر خدمت دارای فرم نظر سنجی میباشد.
-ابن پورتال به امکان ثبت و پیگیری درخواست ها و شکایات بهره برداران از طریق “سامانه خدمات الکترونیک سازمان جهاد کشاورزی ->رسیدگی به شکایات” مجهز می باشد. .
-ابن پورتال مجهز به سیستم ثبت انتقادات و پیشنهادات می باشد. کاربران محترم می توانند از طریق منو مشارکت الکترونیکی مردمی و بخش «انتقادات و پیشنهادات» نسبت به درج نقطه نظرات خود اقدام نمایند.
– به محض ثبت درخواست در سامانه های خدمات ، سعی می گردد در کوتاهترین زمان ممکن نتیجه پیگیری درخواست مطرح شده به متقاضی اعلام گردد.
-ابن پورتال دارای لینک هایی به تارنما های دیگر می باشد. مطالب ارائه شده در تارنما های لینک داده شده از این پورتال، تحت کنترل و نظارت ما نبوده و این سازمان هیچ مسئولیتی در قبال آنها بر عهده ندارد.
– ارتباط با مدیران سازمان از طریق ارسال ایمیل شخصی و یا شماره تماس مدیران ، در صفحه درباره سازمان و معرفی مدیران و همچنین در منوهای واحدهای سازمانی در پرتال قابل دسترسی می باشد.
– ارتباط با سایر کارشناسان و همکاران سازمان از طریق ایمیل شخصی و شماره تلفن داخلی در صفحه درباره ما ، در لینک اطلاعات تماس با ما ، قابل دسترس می باشد.
– در لینک اطلاعیه ها (که قسمت میانی )صفحه اصلی پورتال سازمان قرار دارد، هر نوع توافق خارج از این توافق نامه را را بصورت یک اطلاعیه به اطلاع عموم می رساند.
– امکان درج نظرات مخاطبان در زیر هر یک از خبرها فراهم شده است.
تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی :
-پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بصورت تمام وقت در دسترس متقاضیان گرامی بوده و در صورت بروز هرگونه اشکال و نقص فنی، به بهره برداران اطلاع رسانی خواهد گردید.
-خدمت دهنده هیچ تبعیضی را در مورد خدمات مشابه در شرایط مساوی بین سرویس گیرندگان در توافقنامه سطح خدمت قائل نمی شود .
-خدمت گیرنده مکلف است مدارک خود را تنها از طریق سامانه الکترونیکی یا دفتر پیشخوان و در صورتی که خدمت به صورت غیر الکترونیکی ارائه می شود در میز خدمت حضوری به این دستگاه ارائه نماید.
-در صورت عدم ارائه خدمات با کیفیت خدمت گیرنده می تواند از طریق سامانه شکایات ، شکایت خود را یه مدیریت بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اعلام نماید .
-توسعه دهندگان پورتال این حق را برای خود محفوظ می دارند تا بر روی فایل ها و مطالب ارسالی کاربران بازبینی داشته و موارد خلاف قوانین پورتال را حذف نمایند.
– حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کلیه افراد و بازدیدکنندگان پورتال از وظایف خدمت دهنده میباشد لذا اطلاعات شخصی کاربران در اختیار عموم و افراد غیر مسئول و غیرمرتبط قرار نخواهد گرفت.
– امنیت اطلاعات این پورتال توسط توسعه دهنده پورتال وزارت جهاد کشاورزی تامین میشود.
هزینه ها و پرداخت ها :
ارائه خدمات این سازمان هزینه در بر ندارد ،چنانچه ارائه خدمات به متقاضی نیاز به پرداخت هزینه باشد ، در اطلاعات شناسنامه خدمت اطلاع رسانی شده است .
دوره عملکرد :
این توافقنامه سطح خدمت تا تاریخ ۹۹/۱۲/۲۹ تحت امضای ریاست محترم سازمان اعتبار دارد. در پایان دوره ی زمانی این توافقنامه با توجه به سیاست های توسعه ، دستورالعمل ها ، نظرات و یشنهادات بهره برداران به روز رسانی خواهد شد .
خاتمه توافقنامه :
نظرات سازنده شما برای افزایش کیفیت ارائه خدمات و در صورت لزوم اصلاح فرآیندها مؤثر خواهد بود. در صورت امکان در « نظر سنجی » مشارکت فرمایید